Passa al contingut principal

JO AL PARADÍS

Fons de pantalla inspirador ;-)



ME IN PARADISE (Jo al Paradís), de Brenda Shaughnessy

Oh, estar-hi preparada, per al no-coit, ni de bon tros! 
Tenir només un ull crític que mai
separa el defecte de la lliçó.

Jugar sense vergonya. Ser una dona
que sent només el plaer del costum
i qui reanima de l'usuari

l'emissió anguniosa en una terra
per a gaudir-ne en el futur, per a
comprar-se mitges, exhibir-se en barques.

Acoquinar el coratge sense témer el coratge,
sense aguantar el buit, aturaré
la super-bala a la gola

i sentiré la seva força sorprenent
amb entusiasme. Xuclant aquella mena
de renom. Dec ser un ésser

amb braços molt curts per haver-te perdut,
per comprovar en les finestres dels préstecs
el rètol "per llogar" en el meu cervell,

que batega amb la claror evident
d'un policia en la meva porta més meridional.
Desitjar i no espifiar-la: desitjar

i no lloar-te: desitjar-te i oblidar-ho.
Minvar-me amb líquid calent
i trobar-me gratament sorpresa.

Assetjo el sofà i espero un llampec,
només un altre espasme,
que em torni la meva lenta puresa.

Enyorar-te sense aquesta fredor extrema
que em ronda. Abraçar-te sense morir-me.
Morir sense perdre la mort com a opció.

Explotar en la carn, sense desmai.
Enmalaltir l'esquelet, en tot el confetti
seriós de les meues cèl·lules, i saber-ne el perquè.

Estimar-te m'ha fet tan indecentment
guapa. Entregar-me només a tu.
Quina sort trobar-te. Per cometre qualsevol altre error.


Traducció de l'anglès de Montserrat Aloy i Roca










Comentaris

  1. Respostes
    1. Ho fa des del besllum de la bellesa.

      Gràcies... un petonet.

      Elimina
  2. Gràcies per la traducció.
    M'ha agradat molt el poema.

    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Em va enamorar el primer dia que la vaig llegir. El calfred inspirador.

      Petons, Xavi.

      Elimina
  3. M'agrada, molt.
    Gràcies per compartir-lo.(I traduir-lo)

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Càntirs trencats, nanses desaparellades, torns que van com volen...aquí hi cap tot!

Entrades populars